Hrebeňom Lúčanskej Malej Fatry

08.04.2017

Dnes písal Marek

V jedného dňa prišla myšlienka - osláviř moje narodeniny netradične v horách... Myšlienka sa stala skutočnosťou...
Vyberáme sa v počte 5 ľudí na hrebeň Lúčanskej Malej Fatry ale poďme poporiadku...
8.4. odchádzam z Trenčína ´´slávnostne´´ z 1. nástupisťa vlakom IC521 do Žiliny. Vo vlaku ma čaká už Nikolas, ktorý cestuje už z Bratislavy. Po príchode do Žiliny nás víta pred stanicou parťáčka Ivka, ktorá docestovala do Žiliny zo Sebedína (B.Bystrica) a ideme na autobusku. Máme 40 minút čas a tak ideme na pivko. 8:30 vyrážame zo Žiliny a na ďalšej stanici pristupujú parťáčky Lenka a Aňuci :)
9:30 vyrážame serpentínami na náš prvý vrchol - Kľak (1352mnm) kde už ako tradične u mňa nieje žiadny výhľad. V sychravom počasí pokračujeme ďalej...
Cez Vríčanské Sedlo sa dostávame na Skalky (1191mnm) kde je nádherne a porobíme zopár fotiek...
Pokračujeme cez Jankovú (1163mnm) - Úplaz (1085mnm) až Sedlo pod Hnilickou Kýčerou kde zhrozene pozeráme na to, čo nás čaká... Nabrali sme síl a šup hore... Na veľmi krátkej vzdialenosti prevýšenie 200m.
Rýchlosťou azda 2metre za minútu sa dostávame na vrchol tohto strmáku... Vedeli sme, že výstup sem je náročný, avšak nám ho zextrémnilo blato, keď sme spravili 3 kroky tak nás zviezlo dole o krok :)
A je to tu Hnilická Kýčera (1218mnm) - HURÁAAAAAAA... Odpočinieme, spravíme foto, posilníme sa cukrom a nahliadnem i do knihy na vrchole kde zisťujem že pred nami asi 3 hodiny robia túto istú trasu i Muž a žena :) Vedeli sme, že na útulni kde prenocujeme nebudeme sami :)
Spúšťame sa dolu kopcom z Kýčery cez Oselnú (1095mnm) kde vidíme nejaké tie medvedie stopy sa dostávame po Sedl Mariková.
Začína sa stmievať a my si užívame nádherný zapad slnka. Pozeráme kam povediu naše cesty - a obavy sa naplnili... Cez hustý les dole. Les nám zakrýva i tú štipku svetla čo ostala a teda sme nútený vytiahnuť čelovky. Máme radi extrémy a tak nám tmu ešte viac skomplikovala hmla kde sme videli na maximálne meter pred seba...
Dostávame sa na posledný kopec pred našim cieľom - Kopa (1232mnm). Unavený a zničený stúpame posledným lajtíkom hore na Hornú Lúku (1276mnm)
Od útulne GRANDHHOTEL PARTYZÁN sme už len desiatky metrrov...
Huráááá.. .Sme tu - v čase 21:50 sme dorazili... Zobudili sme pár, ktorý už na útulni bol - púšťajú nás dnu. Trošku zapijeme domácou Bošáckou mojich 29 rokov a o 1hodine zalahneme... Predsa ani druhý deň to nebude prechádzka ružovou záhradou :)
7:30 sa postupne všetci prebúdzame... Hygiena, raňajky a kávička :) zopár fotiek a ideme na to... 9:30 odchod z útulne...
Cez Veterné (1412mnm( Vidlicu sa dostávame na Veľkú Lúku (1476mnm - najvyšší bod Lúčanskej Malej Fatry) Odtiaľ nám cestu začína znepríjemňovař hlboký mokrý sneh kde zapadáme miestami až po stehná ba až pás :D
Prejdeme cez Krížavu (1451mnm( - Zázrivú (1394mnm( až po Dlhú Lúku (1305mnm) odkiaľ už začína byř cesta schopná normálnej turistiky bez extrémov :)
Dostávame sa na Minčol (1364mnm) - oddychujeme stretávame zopár turistov porobíme fotky a vieme že už by nás nemal čakař žiadny extrém...
Cez Saračníky - sedlo Javorina - sedlo Rakytie sa dostávame do Strečna...
Od cieľa nás delí už len pár metrov - prechod cez most ponad Váhom... Je to tu... Koniec našej výpravy je v Nezbedskej Lúčke o 16:32...
Máme ešte 40 minút čas atak pri stanici objavujeme klrčmu kde si dávame pivo úpo ktorom sme celú túru túžili...
Jedna pikoška zo Strečna kde sa cestovné Lístky na vlak nepredávajú v stanici ale v staničnej krčme :D
Po príchode do Žiliny máme ešte vyše hodinky čas a tak zájdeme do staničnej kde si dáme pivo a relaxujeme spomienkami na tento výlet :) Postupne sa rozchádzame :(