Kralova Hola (1 946 m.n.m.)

14.12.2017

Dnes písal Marek

Mala to byť hrebeňovka východnej časti Nízkych Tatier ( z Telgartu na Donovaly ) avšak počasie nepustilo... Prešli sme za dva dni "smiešnych" 15 km, no veľmi namáhavých Všetko išlo podľa plánu, stretávam sa s Marcelom na stanici v Trenčíne a 1:11 nastupujeme do vlaku... Miestenky sme mali do vozňa s kupé a tak sme si po Margecany krásne oddýchli :) Tu máme hodinu čas - prestupujeme na REX do Telgartu ... Ešte po ceste sme prestupovali do druhej súpravy vlaku, a tak môj spánok narušila sprievodkyňa :) Telgárt, mala stanička hneď za tunelom, tu sa začína naša cesta... Pozdĺž dedinky prichádzame k razcestiu kde D či ideme červenou E8 alebo zelenou cez Kráľovu Skalu. Vedeli sme že snehu bude riadne a tak sme zvolili červenú, nechcelo sa nám moc liapat cez skaly... :) Pomaličky stúpame, prechádzame Dolné pasienky i Horné pasienky kde zrazu sa križujeme zasneženou asfaltkou. Hrejeme sa čajom a stúpame... Postupne začína byť snehu po kolená... Nasleduje nezáživné stúpanie popri stožiaroch kde už onedlho nasadzujeme sneznice. Dosť pomôžu nakoľko miesto brodenia po pás sa zaborime iba cca 30cm... No cesta ešte dlhá pred nami a dosť nám to uberá na sile... Posledný úsek pred pramenom Zubrovnice bol najtragickejši a tu už začínajú znieť z našich úst nadávky... Vrchol bol keď tu zrazu sa mi odopla Snežnica a ja som si to všimol až o pár metroch hore :o tak zasa dole po ňu :(Krizujeme opäť asfaltku a ideme ďalej po nej, síl je naozaj málo... Zo začiatku sa išlo skvelé, cesta vyfukana no akonáhle cesta menila smer severný vietor nám pripravil ďalšie prekvapenie v podobe zavejov. Opäť prichádzajú na rad sneznice. Nachvíľu k nám bola aj príroda prajna keď nam na pár sekúnd ukázala v pozadí krásne Vysoké Tatry... Kráčame kráčame... Vysielač nikde, cesta opäť nekonečná... Tu už vieme, že na Andrejcovú to nedáme. A budeme nocovať v nudzovej miestnosti na Kráľovej Holi... Krizujeme s modrou ktorá vedie z dedinky Spišské Bystré a tu ideme hore po modrej. Zrazu sa nám zjavil nachvíľu aj vysielač a bol to naozaj nádherný pohľad... Sme hore, super. Núdzová je otvorená a my ju obsadzujeme... Trošku nás sklamal radiátor nefunkčný, nakoľko sme boli uzimeny. A sme nútení otvoriť tekutý radiátor :D cesta miesto 3:15 nám trvala 7 hodín... S Marcelom debatujeme niečo uvaríme zjeme a o 22.00 ideme do spacáku, chýba. Nakoľko od 22.30 do 2 rána bolo jasno :((povedali parťáci ktorí spali na prednom sedle) Spánok bol veľmi príjemný, veď ani doma nespavam 10 hodín :o 8:30 som sa zobudil, pozriem von, problém... Treba mi na veľkú potrebu a tam zúri silná víchrica a vidno asi na 10 metrov. No keď musíš tak musíš... Bol to strašný boj :D Marcel zatiaľ ešte zdriemne a už sme rozhodnutí že v tejto mele, čo je vonku ďalej nemožné ísť. Ľúbime extrém ale toto bolo moc. A tak volíme zostup dole... Ide to nečakane ľahko, svah vyfukany a zmrznutý - onedlho sme dole na rázcestí a ďalej ideme nie po červenej ako sme stúpali ale po asfaltke cez Predné Sedlo a modrou značkou dole, tu dva dni pred nami "vychodila" HZS so svojím vozidlom keď šli na pomoc dvojici turistov hore... Preto sa nám išlo veľmi ľahko... :) Dole nad dedinkou Šumiac stretáme trojicu turistov ktorí nocovali na Prednom sedle v nejakej kolnicke za chatou :) zostupujeme do dediny spolu, máme čas a tak vymieňame zážitky pri pivku... Spoločne do Popradu a potom každý svojím smerom, priatelia teším sa na nejakú akciu spoločnú :)