Súľovské Skaly & Veľký Manín (891mnm)

24.04.2017

Dnes písal Marek.

24.4.2017 - deň, na ktorý sme opäť naplánovali niečo na relax.
7:25 ráno, v Trenčíne​ nastupujem do vlaku kde si od kolegyne preberám zabudnutú PowerBanku z predošlej nočnej. Vystupujem na ďalšej stanici - Trenčianska Tepla - kde sa stretávam s partakmi pre tento trip (David a Nikolas)
Osobákom sa presunieme do Bytče, kde v čase 9:00 začíname našu púť :)
Z Bytče sa po "asfaltke" presunieme do susediacej dediny Hlboké nad Váhom odkiaľ pokračujeme po zelenej k Hlbockemu Vodopádu, kde pobudneme asi 30 minút. Prekrásne miesto - odporúčam.
Po nabaženi sa daným vodopádom sa poberáme ďalej v našej turistike po rázcestie Pod Roháčom.
Chalani, keďže fotografujú tak idú po zadu a ja využívam čas a smerujem odchylne k Brade (816mnm) presnejšie na Štefánikov výhľad. Pobudnem chvíľku nakoľko výhľady sú famózne (vidno i Malu Fatru). Idem naspäť k rázcestiu pod Roháčom, po ceste stretám svojich parťákov, ktorí idú na vyhliadku odkiaľ idem ja tak som sa rozhodol že idem ďalej sám a svoj čas využijem pivkom v dedinke Suľov. Cestou stretávam i Česku turistku - prehodíme nejaké to slovko a ideme každý svojou trasou.
Časom sa dostanem na vyhliadku "Orlie hniezdo". Nadherneeee. Tam stretám domácu ženu s ktorou takisto pokecám, poprajeme si všetko dobré a ideme každý svojím smerom. Pod vyhliadkou je krásne spravený posed kde si sadnem a občerstvim sa.
Pokračujem po modrej značke do dedinky Suľov. Nad dedinou sa týči na lúke krásne spravená pyramida, ktorá slúži dokonca i na prespanie. Je odtiaľ nádherný výhľad na Súľovské Skaly. Pokračujem lúkou naprieč až sa dostanem do dediny Suľov. Navštívim miestne potraviny a sadnem do domácej krčmy ktorá je prepojená s reštauráciou...
Super - čapujú Krušovice 10.
Nejakou "náhodou" sa tu stretnem s partackou Lenkou, ktorá asi zablúdila :p :D nie. Dohodli sme sa, že sa cestou z práce zastaví...
Po 90 minútach prichádzajú konečne i chalani, supnu Radlera a idú ďalej. Ja čakám ešte na bus s Lenkou. Nečakam - "vyhnala ma skôr :D" a ja teda v čase 17.10 pokračujem po červenej (spoločná s cyklo trasou) s prevýšením z 377m na 644m lesnou cestičkou až po jej vrchol odkiaľ je klesanie krásnou luckou. Z hora sú opäť raz nádherné výhľady.
Dole tesne pred dedinkou VrchTepla stretávam chalanov odkiaľ už spolu putujeme ďalej. Takmer obchadzame dedinu Kostolec a pri vstupe do ďalšej dediny cez Kostolecku Tiesňavu dávame pauzu 10 minút na občerstvenie.
Zaskalie posledná obec pred výstupom ( pred nami sa týči Veľký Manín )... Ideme na to... Zelenou značkou sa dostaneme miernym stúpaním na rázcestie pod Veľkým Maninom kde sme natrafili i na dva pramene.
Nasadzujeme čelovky a poďme na to... Posledných 1500 metrov stúpania... Unavený a zničený som jak ja tak i David... Nikolas si ide dnes inú ligu :)
Huraaa... Vapencova Jaskyňa (825mnm) a odtiaľ už len po tme nájsť útulnu. ;)
Mapa jasne hovorí asi 200 metrov šikmo na dol. Dala zabrať... Strmý kopec dole, veľké blato, pomalé tempo - jeden zlý krok a sme dole... Po 40 minútach sme to dali...
ÚTULŇA SEVERÁK!
Malá útulná búdka podľa nás tak maximálne pre 8 ľudí na nocľah no sme sa vyčítali z knihy návštev že v januári 2016 tu prespalo 14 ľudí ;o
Musím vyzdvihnúť domáceho pána - teda pána, ktorý sa o útulnu stará (Lenin) naozaj robí z malej búdky takzvaný horský hotel :)
Nachystané drevo, voda, na horské podmienky čisto... Klobúk dole (y)
V čase polnoci ideme spať, keďže som správca ohňa spím dole pri krbe - chalani hore. Spoločnosť robia lesné myšky, ktorých je v okolí chatky neúrekom :) no v chatke sme nemali žiadnu :) (aspoň keď sme boli hore :D )
6:00 budíček, káva, hygiena, upratanie útulne a odchádzame na Veľký Manín, spravíme fotky na odkrytych miestach ktoré ponúkajú takisto pekné výhľady (Manin je zalesnený vrch preto je výhľad iba na niektorých miestach).
Asi 6kn trasa nám trvala hodinku. V stanici Považská Teplá čakáme na osobný vlak, ktorým sa premiestnime do vedľajšej Považskej Bystrice a odtiaľ Rychlikom ďalej. Vystupujem v TN - rozlúčim sa s chalanmi a o 11.00 prichádzam domov.